BMW denince akla ilk gelen motorlardan birisi kuşkusuz ki M50 . Peki ya söylendiği kadar sağlam mı ? Diğer motorlara göre avantaj ve dezavantajları nelerdir. Sizlere bu yazımızda aklınız da ki soru işaretlerine açıklık getirmeye çalışacağız.
M50: M50 motor vanoslu ve vanossuz olarak ikiye ayrılmaktadır. En çok sevilen versiyonu 2.5cc olanı yani M50B25 olanıdır. M50 vanossuz motorların eksantik dereceleri yüksek iticileri de büyük tiptir. M52 ve M54 motorlardan ayrılan en büyük yanı pick yani döküm blok olmasıdır. Bloğun döküm olması turbo setuplarında büyük avantaj sağlamaktadır. Turbo da ki avantajı hariç başka bir gözle görülür avantajı bulunmamaktadır. Ömürlük, kırılmaz vb. tüm alığılar M50 için söylense de maalesef gerçeklik taşımamaktadır. Çünkü motorlarda kırılmalar için alandan başlamakta ve zaten stroker işlemlerin de M52 ve M54 parçaları kullanılmaktadır. Stroker olarak maximum 3.200cc olabilmektedir.
M52: M52 motor bence BMW nin en iyi motorlarından biridir. Özellikle tek vanos olan seçeneği ülkümiz de çokça tercih edilmekte olup kendisi alimünyum bloktur. Fakat Amerikan yani USA versiyon olanlar bloktan okuyuculu ve döküm bloktur. Tarafımızca tavsiye ettiğimiz de bu blok ve bu motordur. Tüm M50 sorunlarından arındırılmıştır. Stroker olarak maximum 3.000cc olabilmektedir. M52 motorlar TU yani “technical upgrade” olarak çift vanos olarak üretilmiştir. M54 ve M56 dan ayrılan farkı motor beyinleri (MS42) , geriye dönüşlü benzin yakıt hattı, M52TU motorda gelen disa valf farkı, yarı tel ve yarı elektrikli boğaz kelebeği, emm manifold farkı, piston tepe farkı ve blok su borusu ana ve gözle görülen farklarıdır.
M54: M50 ve M52 motordan komple teknolojisi farklı olan bu motor özellikle 231HP olan M54B30 ile göz önüne çıkmaktadır. Gaz kelebeği tam elektrikli olup BMW tarihin de elektrikli kelebek ve rölanti valfi kullanılan tek modeldir. Emme eksantriği M versiyonu olan S54 ile aynı orana sahip olup stroker işlemlerin de çokça kullanılmaktadır. Fakat bu eksantrik LCI olan versiyon da (X5, E60) aynıdır. Türkiye’de sadece swap işlemlerin de tercih edilse de yurt dışında stroker amacı ile çift vanos olmasından dolayı çokça tercih edilmektedir. Turboya çok yatkın olmayan bu motor atmosferik amaç ile güvenle kullanılabilir.
M56: Türkiye’de en az olan emme manifold yapısı ve krank tipi ile farklı olan bu motor ülkemiz de çok az bilinmektedir. Türkiye’de parçası zor bulunan bu aracın enjektörlerine kadar farklıdır. Ayrıcabu motor BMW’nin ilk turbolu seri üretim benzinli motorudur. Daha sonra yerini N54’e bırakmıştır.