Turbo Arızası Nedir ? Turbo Arızası Nasıl Anlaşılır ?
Turbo arızası motorun daha verimli çalışmasına ve krank milinin yeterli seviyede güç oluşturmamasıdır. Bu arızanın onarım veya tamiri için uzman bir servis aracı incelemelidir. Sizler en sık karşılaşılan turbo arızalarını sıralıyoruz.
En Sık Karşılaşılan 7 Turbo Arızası ? Nasıl Anlaşılır?
1-) Vakum Hortum Hasarı : Turbonun westgate ‘ini hareket ettirmek için motordan veya vakum pompasından aldığı vakumu turboya yönlendiren vakum hattında kırık veya yırtık olması durumunda meydana gelir.
2-) N75 Arızası : Vakum kontrolünü yapan bu eleman arızalandığı zaman araç turbo açmaz.
3-) Turbo Hortum Kaçakları : Bu arızayı anlamak çok basittir. Aracınızda çok fazla karaduman meydana gelmekte ve aynı zamanda turbo açılan yani boost devrinde çuf veya benzeri bir ses çıkmaktadır.
4-) Turbonun Arızalanması : Motor yağını ve hava filtresini çok uzum zaman değiştirmemek aracınızın turbosuna ciddi zararlar vermektedir.
5-) EGR Arızası : Açık kalan EGR valfi turbonuzun açmamasına sebebiyet verecektir.
6-) DPF Arızası : Tıkalı olan DPF aracınızda yeterli egsoz gaz çıkışı oluşmayacağı için turbo açmasını engeller.
7-) MAP ve MAF Sensörü : MAP yani manifold basınç , MAF yani havaakış metre arızaları aracınızın turbo açmasını engeller.